به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

بی‌ام‌و گزارش کرد حاشیه سود بالاتری را در کلاس خودروهای سواری ثبت کرده است. ژرمن‌ها می‌گویند حاشیه سود ۱۲.۱ درصدی آن‌ها در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی را نسبت به حاشیه سود ۸.۹ درصدی مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

بی‌ام‌و از قیمت‌گذاری پایدار و نسبتاً بالای خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده نهایت استفاده را می‌برد. این خودروساز البته می‌گوید درآمدهای قابل از اعمال مالیاتی آن از ۱۲.۲ میلیارد یوروی سال قبل به ۵.۱ میلیارد یورو کاهش ‌یافته که دلیل آن تقویت کامل جوینت ونچر کاملش در چین یعنی بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو است. ژرمن‌ها همچنین چشم‌انداز آینده خود را به خاطر هزینه‌های بالای تولید و رقابت تغییر نداده‌اند. نیکولاس پیتر مدیر مالی ارشد بی‌ام‌و با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

وضعیت ژئوپولیتیکال و اقتصادی هنوز غیرقابل‌پیش‌بینی و در تنش هستند. تورم و نرخ بهره در بازارهای کلیدی نیز بالا بوده و همین موضوع درباره قیمت مواد خام نیز صدق می‌کند

فروش این خودروساز آلمانی در اروپا و چین به ترتیب ۱.۹ و ۶.۶ درصد کاهش دارد که دلیل آن را می‌توان تورم و عوارض ناشی از همه‌گیری کرونا دانست. البته خود بی‌ام‌و می‌گوید در ماه‌های آینده روند مثبت فروش محصولاتش تأثیر خود را نشان خواهد داد. همچنین بی‌ام‌و انتظار دارد در اروپا، آمریکا و چین با رشد فروش مواجه شود. برندهای لوکس ثابت کرده‌اند در موقعیت‌های افت تقاضا، تورم مستمر و هزینه‌های بالای مواد خام مقاوم‌تر هستند. اگرچه شرایط تأمین قطعات وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد اما بی‌ام‌و، مرسدس بنز، فولکس‌واگن و باقی خودروسازان هنوز هم با سیل سفارش‌های دریافت نشده روبرو هستند. بی‌ام‌و نیز همانند رقیب خود مرسدس بنز سرمایه زیادی را صرف توسعه و بازاریابی محصولات گران‌تر کرده تا به این ترتیب بتواند تمرکز بالایی روی خودروهای برقی داشته باشد.

خودروساز موردبحث رشد فروش قابل‌توجهی را برای مدل‌های پرفورمنس M ثبت کرده درحالی‌که فروش محصولات کامپکت مینی کاهش یافته است. البته فروش خودروهای فوق لوکس رولزرویس نیز افزایش یافته است. با بهبود روند تولید و افزایش عرضه به بازار خودروسازان با فشارهای فزاینده کاهش قیمت‌ها روبرو می‌شوند. تسلا هم با جنگ قیمتی خود به این فشارها دامن زده است. دنیل روسکا کارشناس شرکت تحقیقاتی برنشتین می‌گوید شاید خریداران این سؤال را داشته باشند که چرا بی‌ام‌و چشم‌انداز خود در زمینه حاشیه سود به دست آمده را بهبود نبخشیده است. او در این زمینه می‌گوید:

بی‌ام‌و همیشه به خاطر پیش‌بینی‌های بسیار محافظه‌کارانه شناخته می‌شود. سؤال اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران این است که آیا تخمین‌ها از حاشیه سود و درآمد شرکت در ادامه سال باید بهبود یابد یا خیر.

رشد بیش از ۸۰ درصدی فروش محصولات برقی گروه بی ام و در سه ماهه اول ۲۰۲۳

مرسدس بنز هفته قبل توانست عملکرد مالی بهتری نسبت به تخمین‌ها داشته باشد. این برند می‌گوید انتظار حاشیه سود بالاتری را برای پایان سال دارد و میزان ۱۲ تا ۱۴ درصد را اعلام کرده هرچند در ادامه افزوده که این رقم را افزایش نخواهد داد. کسب‌وکار مالی و لیزینگ بی‌ام‌و نیز تحت تأثیر نرخ بهره بالا و افزایش قیمت‌ها قرار گرفته و حجم آن ۱۴ درصد و درآمدهایش نیز ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای ۴ ثانیه پیش خواندن این مطلب ۲ دقیقه زمان میبرد

توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.

ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید