به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

چانگان یونی تی با موتور ۲ لیتر توربوشارژ در چین تولید می‌شود و شانس زیادی برای عرضه در ایران دارد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاری‌های مشترکی که با فورد، پژو- سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدل‌های متنوع خارجی را در چین مونتاژ کرد و حالا یکی از مهم‌ترین خودروسازان این کشور محسوب می‌شود. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و فروش ۲/۳ میلیون دستگاه در سال دارد.

مردم ایران، چانگان را با کراس‌اور کوچک و اقتصادی CS35 می‌شناسند؛ درحالی‌که طی سال‌های اخیر، کیفیت طراحی و فنی تولیدات چانگان افزایش چشمگیر داشته است. موج جدید واردات خودرو به‌زودی آغاز می‌شود و دو محصول چانگان به نام‌های CS35 پلاس و یونی تی، تاییده‌های لازم را دریافت کرده‌اند تا توسط سایپا عرضه شوند.

اوایل سال ۱۴۰۱، ورود چانگان Uni-T با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ قطعی شد. حال با رسیدن به آخرین روزهای بهمن‌ماه و عدم فروش خودروهای وارداتی، همچنان شایعات متنوع برای مدل‌های مختلف خارجی وجود دارد. عرضه‌ی چانگان یونی تی با موتور ۲ لیتر توربوشارژ، یکی از این موارد است.

در همین ارتباط: همه چیز درباره چانگان یونی تی / UniT

به مدد شرایط تاسف‌بار حاکم بر بازار خودرو و کمبود مدل‌های صفر کیلومتر مورد نیاز جامعه، قیمت بالا برای انواع شاسی‌بلندهای چینی پرداخت می‌شود. حالا هزینه‌ی خرید ۲ میلیارد تومن و بیشتر برای خودروهایی مثل لاماری ایما، چیگو تیگو ۸، کرمان موتور S7 و بسیاری دیگر، عجیب نیست. این شرایط، توجیه اقتصادی بسیار خوبی برای سایپا محسوب می‌شود تا یونی‌ تی مجهز به موتور ۲ لیتر توربوشارژ را وارد و سود هنگفت کسب کند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی چانگان یونی تی ۲ لیتر

برای عامه‌ی مردم، تشخیص تفاوت‌های نسخه‌ی ۱/۵ لیتر و ۲ لیتر مشکل است اما افراد آشنا به خودروهای چینی، جزئیات این قبیل خودروها را می‌شناسند. پیش‌تر، مدل‌های ویژه از چری مونتاژ مدیران خودرو مثل ایکس ۵۵ پرو یا ایکس ۲۲ پرو با ادوات قرمز روی بدنه، متفاوت از نسخه‌ای اصلی تولید شدند. این شرایط، احتمالا برای چانگان یونی تی هم وجود خواهد داشت. همچنین، بالچه‌های کوچگ عمودی در انتهای سقف یونی تی اسپرت دیده می‌شوند که برای نسخه‌ی ۱/۵ لیتری وارد شده به ایران، استفاده نشده‌اند.

بدون شک، کراس‌اور جدید چانگان در ایران، یکی از جذاب‌ترین خودروهای ساخت چین محسوب می‌شود. یونی تی، الهام گرفته از مدل‌های مشهور دنیا نیست و حس یک شاس‌بلند اسپرت را به خوبی منتقل می‌کند. رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچ، چراغ‌های باریک و جزئیات چشم‌نواز در بدنه، قطعا مشتریان بسیاری را جذب این خودرو خواهد کرد. لازم به توضیح است؛ ادوات طرح فیبرکربن که در تصاویر برای سپرها و اسپویلر عقب دیده می‌شوند، پلاستیک و فاقد فیبرکربن واقعی هستند.

ابعاد چانگان یونی تی شامل ۴۵۱۵ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۵ میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری ۲۷۱۰ میلی‌متر است.

طراحی کابین و نمای داخلی چانگان یونی تی

ظاهرا در کابین، تفاوت ظاهری خاصی بین مدل‌های ۱/۵ و ۲ لیتر دیده نمی‌شود. فرمان مدرن با طرح D، صندلی‌های چرم و تودری نرم، حذف دسته‌دنده و نصب کلید گردان، پنل سرتاسری برای نمایشگرها و استفاده‌ی بهینه از کلیدهای کم‌تعداد، حس یک خودروی امروزی را به سرنشینان یونی T منتقل می‌کند.

دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ در مرکز داشبورد نصب شده‌اند. امکاناتی مثل ناوبری ماهواره‌ای، پنل پشت فرمان دیجیتال، کنترل ارتباط تلفنی روی فرمان و انتخاب حالت رانندگی، در دسترس راننده هستند. احتمالا مدل مجهز به موتور ۲ لیتر در ایران، جزئیات قرمز رنگ برای حاشیه‌ی درها و داشبورد خواهد داشت.

تجهیزات فنی چانگان یونی تی ۲ لیتر

موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای یونی T قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر فراهم کند. این آمار فنی برای یک کراس‌اور ۱۵۷۰ کیلوگرمی، جالب توجه است و قطعا شتاب‌گیری بسیار خوبی خواهد داشت. برای مدل ۱/۵ لیتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ تا ۸ ثانیه اندازه‌گیری شده و برای نسخه‌ی ۲ لیتری، زمان ۷ ثانیه پیش‌بینی شده است.

احتمالا برای مخاطبان پدال، مقایسه‌ی یونی تی ۲ لیتر توربو با لاماری ایما اهمیت دارد. دانگ فنگ T5 EVO که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود، با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودروی ۱۵۵۰ کیلوگرمی در آزمون‌های انجام شده، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه داشته است. با این شرایط، عرضه‌ی یونی تی ۲ لیتری که وزن مشابه لاماری اما قدرت و گشتاور بیشتر ارائه می‌کند؛ رقابت کراس‌اورهای اسپرت چینی بازار ایران را تغییر خواهد داد.

دیگر نکته‌ی جالب توجه در کراس‌اور چانگان، استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن است که علاوه‌بر بهبود شتاب‌گیری، نقش مهمی در میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۲۱۵ کیلومتر برساعت دارد.

قیمت چانگان یونی تی ۲ لیتر در ایران

اگر واردات خودرو در ایران سرعت گیرد، تنوع کراس‌اورهای چینی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل، فروش چانگان Uni-T با موتور ۲ لیتر توربوشارژ دور از ذهن نخواهد بود.

در بازار چین، قیمت مدل ۱/۵ لیتر یونی تی حدود ۱۷ هزار دلار است و برای نسخه‌ی ۲ لیتری، ۲۱ هزار دلار پرداخت می‌شود. با این شرایط، قیمت کارخانه‌ای خودروهای مذکور، حدود ۱/۵ و ۱/۸ میلیارد تومان خواهد بود. هم‌اکنون قیمت لاماری ایما در بازار آزاد، ۲ تا ۲/۱ میلیارد تومان است و نشان می‌دهد که ادامه‌ی شرایط کنونی، هزینه‌ی خرید چانگان یونی‌تی ۲ لیتر را به قیمتی بیش از ۲ میلیارد تومان می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۳۴۶ رای ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ خواندن این مطلب ۴ دقیقه زمان میبرد

توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.

ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)