برای اولین بار به نقل از وب سایت صادقی کاستومز؛ 

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده منتشر شد + لیست برندهای مجاز

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توسط سازمان ملی استاندارد ایران منتشر شد. در ادامه می‌توانید لیست برندهای مجاز برای واردات خودروهای دست دوم را مشاهده کنید.

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده سواری توسط سازمان ملی استاندارد ایران منتشر شد. طبق این آیین‌نامه، واردکنندگان برای واردات خودروهای دست دوم به دریافت مجوز استاندارد و محیط زیست نیازی نخواهند داشت؛ اما باید خودروهای دست دوم را با کمر کمتر از ۵ سال و از لیست برندهای معرفی شده وارد کشور کنند.

برندهای مجاز برای واردات خودروهای کارکرده

طبق آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم سواری، متقاضیان می‌توانند خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال را از برندهای کشورهای ژاپن، کره و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل سانگ یانگ، هیوندای، کیا، مزدا، میتسوبیشی، لکسوس، هوندا، سوزوکی، نیسان، تویوتا، ایویکو، اسکانیا، مان، پژو، رنو، مازراتی، فیات، ولوو، اوپل، مینی، فولکس واگن، آئودی، اشکودا، سئات، بنز و بی ام و وارد ایران کنند.

در این آیین‌نامه آمده است خودروهای وارداتی دست دوم باید یکی از شرایط زیر را برای ارزیابی و صدور تاییدیه استاندارد داشته باشند:

  • دارای گواهی صحه‌گذاری تایید نوع از سازمان استاندارد طی ۵ سال گذشته.
  • از برندهای معتبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس، ژاپن یا کره جنوبی.
  • دارای تایید کلی WVTA مندرج روی پلاک شناسایی.
  • هر دستگاه منطبق با گواهی استاندارد ای‌مارک COC باشد.
  • هر دستگاه دارای گواهی تایید GCC تایید کننده کشورهای حوزه خلیج فارس GSO باشد.
  • هر دستگاه دارای گواهی تایییه چین (CCC) باشد.
  • هر دستگاه گواهی تاییدیه کشورهای اتحادیه اورآسیا EAC باشد.

این مطلب برای اولین بار توسط صادقی کاستومز از سراسر وب گردآوری، ویرایش و منتشر شده است. همچنین برای خرید و فروش خودرو و خدمات دیتیلینگ خودرو مانند نانوسرامیک، کاور بدنه، سقف کهکشانی، رینگ اسپرت، بادی فنس و … نیز از مشاوره رایگان مجموعه صادقی کاستومز استفاده نمایید.

امتیاز دهید