به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

صنعت تیونینگ در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و برای اثبات این موضوع کافی است مسابقه درگ بی ام و M3 و فورد موستانگ را تماشا کنید، دو خودرویی که قدرت بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های استاندارد تولید می‌کنند.

ترکیب درست سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌تواند خودروهای اسپرت با قدرتی دیوانه‌وار بسازد. دو نمونه بارز این مثال در درگ جدید کار واو شرکت کرده‌اند. در این ویدئو می‌خواهیم شاهد زورآزمایی فورد موستانگ و بی ام و M3 تیون شده باشیم. موستانگ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری استفاده می‌کند اما نصب یک سوپرشارژر باعث شده قدرت آن به ۸۵۹ اسب بخار و گشتاورش به ۹۰۲ نیوتون متر برسد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی هم بین پیشرانه و چرخ های عقب نشسته تا قدرت را منتقل کند. وزن این خودروی عضلانی به ۱۷۲۰ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که رقیب آلمانی ۱۵۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

بی ام و M3 همچنان از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده می‌کند اما بجای دو توربو شاهد وجود یک توربو هستیم هرچند قدرت و گشتاور خودرو به ۹۵۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتون متر رسیده است. البته به خاطر عدم برگزاری مسابقه در مسیری آماده شده قدرت بی ام و محدود شده است. هرچند علیرغم این محدودیت‌ها هنوز هم شاهد تولید ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور توسط M3 هستیم. یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد.

موستانگ دو مسابقه اول را پیروز می‌شود زیرا بی ام و نمی‌تواند نیرو را به‌صورت بهینه راهی سطح زمین کند. همین امر مزیت واضحی برای فورد به ارمغان می‌آورد و بی ام و نمی‌تواند به موستانگ برسد. البته در مسابقات بعدی فاصله بین دو خودرو کمتر شده و بی ام و در آخرین مسابقه موستانگ را شکست می‌دهد. البته فورد هنوز هم سریع‌ترین زمان طی مسافت ۴۰۰ متر را با زمان ۱۱.۵ ثانیه دارد درحالی‌که این زمان برای بی ام و به ۱۱.۷ ثانیه می‌رسد. البته بی ام و نیز در مسابقات رولینگ خودی نشان داده است. با حذف مسابقه از حالت سکون M3 می‌تواند رقیب آمریکایی خود را شکست دهد. این خودرو در تست ترمز نیز با ثبت مسافت کمتر پیروز می‌شود و چنین عملکردی برای پیست بسیار خوب خواهد بود هرچند در مسابقه درگ کمتر به درد ژرمن‌ها می‌خورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۶ رای ۲ ساعت پیش خواندن این مطلب ۱ دقیقه زمان میبرد

توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.

ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید