به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛
پیشرانه دوازده سیلندر باعث میشود هر خودرویی حالت خاصی پیدا کند و یکی از آنها بی ام و M760i است که دیگر تولید نمیشود و قطعاً جای خالی آن در دنیای خودرو احساس خواهد شد.
تاریخچه تولید سری ۷ دوازده سیلندر به سال ۱۹۸۷ و معرفی نیروگاه ۵ لیتری M70 در سری ۷ نسل E32 بازمیگردد. هدف از معرفی چنین محصولی ارائه حداکثر نرمی و پرفورمنس بود؛ و علیرغم اینکه چنین پیشرانهای زیر کاپوت ۵ نسل متفاوت بکار رفت و سرانجام از حالت تنفس طبیعی به وضعیت توئین توربو درآمد، جای خالی آن همواره احساس خواهد شد.
متأسفانه دیگر خبری از تولید پیشرانه دوازده سیلندر بی ام و نیست و تولید سری ۷ نسل G12 به معنی غروب این نیروگاه آهنین بود. آخرین سری ۷ دوازده سیلندر که با نام فاینال V12 شناخته میشد به تعداد ۱۲ دستگاه برای بازار آمریکا تولید شد و فقط در دسترس مالکان مدلهای دوازده سیلندر قبلی قرار گرفت. خود باواریایی ها نیز به وضوح معتقدند که سری ۷ دوازده سیلندر خودروی خاصی است و در غیر این صورت خبری از تولید نسخه سفارشی یاد شده نبود؛ و با قطع تولید مدلهای مجهز به این پیشرانه، در سالهای آینده شاهد افزایش ارزش چنین خودرویی خواهیم بود.
با این تفاسیر یک سؤال مهم پیش میآید و آن اینکه آیا سری ۷ موردبحث به خودرویی کلاسیک تبدیل خواهد شد؟ برای پاسخ به این سؤال میتوانیم وضعیت برخی نمونههای دوازده سیلندر از سری ۷ های قبلی را بررسی کنیم. با جستوجوی برخی سایتهای خارجی میتوانید نسل E66 دوازده سیلندر را با وضعیت خوب و قیمت حدود ۲۱ هزار دلار پیدا کنید. احتمالاً این نسل کمترین جذابیت را بین سری ۷ دوازده سیلندر دارد اما هنوز هم قیمت بالایی را برای یک خودروی ۱۵ ساله طلب میکند. با بررسی مدل ۷۵۰iL E38 شاهد افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت نسبت به E66 هستیم. یکی از این خودروها با قیمت ۳۰۶۵۰ دلار به فروش رسیده و یک مدل دیگر هم قیمت ۳۵ هزار دلاری داشته است؛ اما آینده آخرین نسخه از محصول دوازده سیلندر بی ام و عنوان جذابترین و گرانترین سری ۷ را یدک خواهد کشید؟ با توجه به اینکه نسخه توئین توربوی این پیشرانه قدرت تقریباً دو برابری نسبت به نسخه اولیه داشته و حجم آن نیز بیش از یک لیتر بیشتر شده است بنابراین شانس زیادی برای این کار وجود دارد.
سری ۷ نسل G70 از نظر طراحی خودرویی یک سنگ محک نیست و حتی کارشناسان خودرویی هم روی خوشی به آن نشان ندادهاند اما صرفنظر از احساس شما نسبت به این خودرو باید گفت سری ۷ موردبحث حالت کلاسیک خوبی پیدا میکند. همچنین این خودرو تکامل طراحی زیبایی نسبت به یک نسل قبلی یعنی F01 پیدا کرده است. اگرچه استایل این خودرو مشکل خاصی ندارد اما در مقایسه با مدلهای کلاسیکی همچون M5 E39 یا حتی سری ۷ نسل E38 یک پله پایینتر قرار خواهد گرفت.
از طرف دیگر اگرچه دستیابی به آمار تولید دقیق خودروی موردبحث سخت است اما به راحتی میتوان گفت نمونههای زیادی از بی ام و M760i تولید نشدهاند. سدان های لوکس با قیمت پایه ۱۶۰ هزار دلاری هرگز در تیراژ بالا فروخته نمیشوند و بنابراین آمار تولید پایینی دارند. اگرچه چنین چیزی باعث تعجب ما نمیشود اما نکته اینجاست که ژرمنها دیگر خودروی دوازده سیلندر تولید نمیکنند و با گذشت زمان یافتن چنین خودروهایی سختتر میشود. خودروهای تولید محدود در آینده ارزش بالاتری پیدا میکنند و نهایتاً به نمونههای کلکسیونی تبدیل میشوند. به همین خاطر احتمال دارد بی ام و M760i دوازده سیلندر نیز به خودرویی کلکسیونی تبدیل شود.
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۴ رای ۴۶ دقیقه پیش خواندن این مطلب ۲ دقیقه زمان میبرد
توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.
ارتباط با مجموعه:
صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.