برای اولین بار به نقل از وب سایت صادقی کاستومز؛ 

خودروسازان ملزم به استفاده از ورق فولادی استاندارد شدند

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد خودروسازان داخلی باید در تولید محصولات خود از ورق فولادی استاندارد استفاده کنند.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام این‌که رعایت استانداردهای تولید ورق‌های فولادی اجباری است، گفت استحکام بدنه خودرو به فاکتور‌های زیادی از جمله جنس، ضخامت و طراحی بدنه وابسته است. همچنین نحوه چیدمان قطعات در کنار یکدیگر نیز استحکام بدنه خودرو را تضمین خواهد کرد؛ به بیانی دیگر، تجهیزات جوشکاری، فرم‌دهی، قالب‌دهی و پرس نیز به‌عنوان فاکتور‌های موثر در تضمین استحکام بدنه خودرو محسوب می‌شوند.

لزوم استفاده خودروسازان از ورق فولادی استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ضخامت ورق خودرو در قسمت‌های مختلف خودرو متفاوت بوده و به محل کاربرد آن بستگی دارد. به‌طور کلی استفاده از ورق‌های استاندارد اجباری است تا ایمنی محصولات افزایش پیدا کند. این سازمان به‌شکل دوره‌ای این استانداردها را کنترل می‌کند و اگر از ورق‌های فولادی غیر استاندارد استفاده شود، طبق قانون عمل می‌کنیم.

اسلام‌پناه در ادامه با اعلام این‌که استحکام بدنه دارای مولفه‌های فنی متعددی است، گفت این استحکام در تست‌ها خود را نشان می‌دهد و مقاومت بدنه با میزان ضربه مشخص خواهد شد. به‌طور کلی ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میل بوده و سفارش‌ها باید طبق همین عدد انجام شود.

این مطلب برای اولین بار توسط صادقی کاستومز از سراسر وب گردآوری، ویرایش و منتشر شده است. همچنین برای خرید و فروش خودرو و خدمات دیتیلینگ خودرو مانند نانوسرامیک، کاور بدنه، سقف کهکشانی، رینگ اسپرت، بادی فنس و … نیز از مشاوره رایگان مجموعه صادقی کاستومز استفاده نمایید.

امتیاز دهید