به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

مرسدس SL43 با پیشرانهٔ چهار سیلندر و تنها ۳۸۰ اسب بخار قدرت، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد درحالی‌که با این رقم می‌توان خودروهای بسیار قوی‌تری خرید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مرسدس به‌تازگی قیمت مدل AMG SL43 را برای بازار آمریکا اعلام کرده است. این خودرو اما دو مشکل دارد. اول اینکه زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قرار گرفته و مورد دوم قیمتی شش‌رقمی که از ۱۰۹,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود. البته این پیشرانه از توربوشارژ برقی با تکنولوژی فرمول یک بهره می‌برد و با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور، SL را ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند ولی هنوز هم سخت است که برچسب قیمتی شش‌رقمی را برای یک AMG چهار سیلندر بپذیریم؛ بنابراین، این سؤال مطرح می‌شود که با چنین مبلغی چه خودروهای دیگی می‌توان خرید؟

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive کانورتیبل

قیمت: ۹۱,۹۴۰ دلار

هرچند SL43 ظاهر بسیار زیباتری نسبت به M4 دارد اما هنگام رانندگی چیزی که اهمیت بیشتری دارد صدای پیشرانه است و در اینجا برتری با ب‌ام‌و است که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین M4 را می‌توان به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک خرید درحالی‌که SL43 فقط به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود. صندلی‌های عقب این کانورتیبل باواریایی هم از رقیب اشتوتگارتی کمی کاربردی‌تر هستند و مهم‌تر از همه، ۲۰ هزار دلار از SL43 ارزان‌تر است.

لکسس LC500 کانورتیبل

قیمت: ۱۰۶,۳۵۰ دلار

القای اجباری می‌تواند جایگزینی برای حجم موتور باشد اما هیچ پرخورانی نمی‌تواند جایگزین سمفونی موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی لکسس LC500 شود. این ماشین با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور، ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین محصولات لکسس محسوب می‌شود. البته LC یک خودروی اسپرت نیست و بیشتر روی تجمل و راحتی تمرکز دارد. صندلی‌های عقب این ماشین هم هرچند تنگ هستند اما برای مسافت‌های کوتاه مناسب خواهند بود. لکسس LC500 ترکیبی از ظاهر بسیار زیبا و یک V8 تنفس طبیعی است که برای بردن دل هر ماشین بازی کافی خواهد بود.

پورشه باکستر GTS 4.0

قیمت: ۹۷,۳۰۰ دلار

هرچند پورشه ۹۱۱ رقیب اصلی SL خواهد بود اما قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ این خودرو نزدیک به ۳۰ هزار دلار از رودستر چهار سیلندر AMG گران‌تر است؛ بنابراین، سراغ باکستر GTS می‌رویم که خودرویی دونفره است اما در وسط شاسی خود یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ردلاین ۷,۸۰۰ rpm دارد و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند گشتاور پورشه از SL43 کمتر است اما با گیربکس دوکلاچه یک ثانیه زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین موضوع مهم‌تر اینکه برای باکستر گیربکس دستی هم قابل انتخاب خواهد بود.

ب‌ام‌و M850i کانورتیبل

قیمت: ۱۱۴,۳۰۰ دلار

کسانی که علاقه‌ای به ظاهر بحث‌برانگیز M4 ندارند اما هنوز هم خواهان یک ب‌ام‌و هستند می‌توانند سراغ سری ۸ کانورتیبل بروند. با تنها ۴,۴۰۰ دلار بیشتر از SL43 می‌توان مدل M850i را با نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو خرید و از ۴۳۰ اسب بخار قدرت، ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور، سامانهٔ چهارچرخ محرک و صدای اگزوز جذاب لذت برد. همچنین اگر مدلی ارزان‌تر از SL مدنظر باشد هم می‌توان ۸۴۰i را انتخاب کرد که در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک به ترتیب با قیمت ۹۹ و ۱۰۲ هزار دلار ارائه می‌شود. البته پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی این مدل تنها ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد که از SL43 کمتر است.

مرسدس E53 AMG کانورتیبل

قیمت: ۹۱,۵۰۰ دلار

آن‌هایی که با حدود صد هزار دلار فقط یک مرسدس بنز روباز می‌خواهند می‌توانند E53 کانورتیبل را انتخاب کنند. البته این خودرو جذابیت ظاهری SL را ندارد اما این را با یکی از نرم‌ترین پیشرانه‌های شش سیلندر خطی بازار جبران می‌کند. این موتور ۳ لیتری با توربوشارژر معمولی و سیستم هیبریدی خفیف، ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. E53 برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد و از صندلی‌های عقب کاربردی‌تری نسبت به SL بهره می‌برد. البته این خودرو به‌زودی با مدل جدید CLE جایگزین خواهد شد که شاید فقط با پیشرانه‌های چهار سیلندر ارائه شود.

شورلت کوروت Z06 کانورتیبل

قیمت: ۱۱۴,۱۹۵ دلار

این خودرو با اینکه گران‌ترین مدل در لیست ما محسوب می‌شود اما برخلاف دیگر گزینه‌هایی که معرفی کردیم، ساخت یک برند لوکس نیست؛ اما هیچ‌کدام از این‌ها اهمیتی ندارند زیرا Z06 از قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی تولیدی تاریخ بهره می‌برد. این موتور ۵.۵ لیتری با میل‌لنگ تخت، ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به ردلاین ۸,۶۰۰ نیوتن متر می‌رسد. Z06 همچنین ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا سریع‌ترین خودروی این لیست لقب گیرد. هرچند در این خودرو خبری از صندلی‌های عقب نیست ولی این موضوع در یک سوپراسپرت واقعی با هندلینگ فوق‌العاده کمترین اهمیتی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای ۲ دقیقه پیش خواندن این مطلب ۳ دقیقه زمان میبرد


توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.


ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید