به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

در این درگ سه کوپهٔ اسپرت نیسان Z، تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و M2 جدید همگی با گیربکس‌های شش سرعته دستی به مصاف هم رفته‌اند.

نیسان نسل جدید کوپهٔ Z را به شکلی اساسی اصلاح کرد و مدل اسپرت جدیدی را به این بخش فرستاد ولی Z جدید با رقبای بسیار قدرتمندی مثل تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و M2 مواجه است. حال سم کارلیجن در ویدئوی جدیدی این سه ماشین را در برابر هم قرار داده است. این خودروها هر سه از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کنند. M2 که جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و با ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید.

تویوتا GR سوپرا ضعیف‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود. این خودرو هم مثل رقیب باواریایی زیر کاپوت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ساخت ب‌ام‌و دارد اما این موتور از یک توربوشارژر استفاده می‌کند و ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. سوپرا با وزن ۱۵۱۶ کیلوگرمی، سبک‌ترین خودروی جمع بوده و کمبود قدرت خود را جبران می‌کند. نیسان Z هم از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد تا بین دو رقیب خود قرار گیرد.

در این ویدئو، سه مسابقهٔ رولینگ و سه درگ از حالت سکون برگزار می‌شود که می‌توانید نتیجهٔ آن‌ها را در ویدئوی زیر تماشا کنید. صرف‌نظر از عملکرد این سه خودرو در درگ‌ها، سوپرا، M2 و Z نشان می‌دهند که خودروهای اسپرت از همیشه توانمندتر شده و قدرت زیادی را با قیمتی نه‌چندان بالا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. این موضوع یک پیروزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد بود زیرا طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های جذاب و مدرن را پیش رو خواهند داشت. البته در بازار، خودروهای اسپرت ارزان‌تری از این سه مدل مثل هوندا سیویک Si، مزدا MX-5 و شورلت کامارو هم حضور دارند که هر نوع خریداری را راضی خواهند کرد.

مقایسه مشخصات فنی

نیسان Z

GR سوپرا

ب‌ام‌و M2

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم ۱۵۱۶ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم
قیمت ۴۱,۰۰۰ دلار ۵۹,۴۴۵ دلار ۶۲,۲۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای ۵۶ ثانیه پیش خواندن این مطلب ۲ دقیقه زمان میبرد

توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.

ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید