به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

مرسدس E60 AMG سدان بسیار خاص و کمیابی است که تنها ۴۵ دستگاه از آن به شکل کارخانه‌ای ساخته شده و به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 مجهز است.

هر خودرویی که نشان AMG داشته باشد خاص است اما برخی از ساخته‌های AMG جذاب‌تر و خاص‌تر از بقیه هستند. این مرسدس بنز E60 AMG مدل ۱۹۹۳ یکی از این خودروها است که برای حراج گذاشته شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. E60 AMG نسخه‌ای تولید محدود و پرفورمنس بالا از E کلاس نسل W124 بود که با همکاری AMG ساخته شد. این شرکت در آن زمان یک تیونر مستقل محسوب می‌شد و هنوز به بخش پرفورمنس داخلی مرسدس تبدیل نشده بود.

E60 به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 مجهز شده بود که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این ارقام در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی کاملاً قابل‌توجه بودند. نمونه‌ای که از این خودرو برای فروش گذاشته شد یک نمونهٔ اروپایی فرمان چپ است که هم‌اکنون در مونتانا قرار دارد. این خودرو در فوریهٔ ۲۰۲۲ از ژاپن وارد شده است. به اعتقاد اکثر کارشناسان AMG، از E60 تنها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه ساخته شده که از این تعداد فقط ۴۵ دستگاه آن‌ها کارخانه‌ای بوده‌اند.

ازجمله ویژگی‌های مهم این سدان اسپرت آلمانی می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی سه‌تکهٔ AMG، کیت بدنهٔ ویژه، شوینده‌های چراغ جلو، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های مه شکن و سانروف برقی اشاره کرد. در این نمونه تغییرات اندکی هم صورت گرفته که سیستم اگزوز Remus، شیشه‌های دودی و غربیلک فرمان افترمارکتی ازجملهٔ آن‌ها هستند. البته مشکلاتی جزئی مثل سنگ خوردگی در جلوپنجره و ستون‌های A و مقداری خوردگی در بست‌های مختلف موتور هم گزارش شده اما به‌طورکلی، این E60 AMG بسیار تمیز به نظر می‌رسد و آزمایش داینوی اخیر نشان داده است که هنوز هم روی چرخ‌ها ۳۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای ۴۴ دقیقه پیش خواندن این مطلب ۱ دقیقه زمان میبرد


توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.


ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید