به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به مرسدس بنز ESF22 داشته باشیم، خودرویی که از برخی تجهیزات و ویژگی‌های ایمنی جلوتر از زمان خود سود برده بود. همراه ما باشید.

نقاط جذب نیروهای برخورد و کیسه‌های هوا جزو پیش پا افتاده‌ترین ویژگی‌های یک خودروی مدرن در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند و هر خودرویی که فاقد چنین تجهیزاتی باشد قطعاً از نظر ایمنی کمبودهای زیادی خواهد داشت؛ اما می‌خواهیم به دهه ۷۰ میلادی برویم و ببینیم وضعیت ایمنی خودروهای آن زمان چگونه بوده است. مرسدس بنز یکی از خودروسازان پیشتاز در زمینه تحقیقات ایمنی خودروها بوده و با پروتوتایپ ESF22 خود پیش‌بینی‌های جالبی از آینده صنعت خودرو داشته است.

ESF22 سال ۱۹۷۳ در مراسمی ویژه در کیوتو ژاپن معرفی شد. خودروی موردبحث بر پایه نسل W116 مرسدس بنز S کلاس که یک سال قبل‌تر معرفی شده بود شکل گرفت و بیشتر روی تجهیزات ایمنی تمرکز داشت. اگرچه خودروی موردبحث از نظر ظاهری مشابه S کلاس بود اما بخش جلوی آن کاملاً در سلطه قطعات پلاستیکی مشکی‌رنگ که جاذب نیروهای برخورد بودند قرار گرفته بود. مرسدس بنز بجای تریم کروم براق از جلوپنجره پلاستیکی استفاده کرده بود و دلیل آن را نیز حفاظت از عابران پیاده ذکر می‌کرد. مهندسان این برند همچنین چراغ‌های جلو را داخل کاسه‌ها نصب کرده بودند تا از جراحت ناشی از شکستگی شیشه چراغ‌ها جلوگیری شود.

راننده پیش روی خود یک فرمان بزرگ با پوشش نرم را می‌دید. داشبورد نیز جنس نرمی داشت و تمامی سرنشینان می‌توانستند روی کمربند ایمنی در زمان تصادف حساب باز کنند. مرسدس بنز ESF22 همچنین از تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ای نسبت به محصولات قبلی مرسدس سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به ترمزهای ضد قفل و برف‌پاک‌کن چراغ‌های جلو اشاره کرد. ژرمن‌ها مدعی بودند این سدان بزرگ و مفهومی باعث حفاظت سرنشینان در زمان وقوع تصادفات شاخ‌به‌شاخ یا برخورد با موانع سخت همچون دیوار خواهد شد. چنین عملکردی برای خودرویی در بیش از نیم‌قرن پیش قابل‌توجه به نظر می‌رسد.

ESF22 هرگز راهی خط تولید نشد هرچند از ابتدا نیز هدف این نبود. البته برخی از ویژگی‌های آن در دیگر مدل‌های تولیدی بکار رفت. برای مثال ترمزهای ضد قفل در لیست آپشن های W116 سال ۱۹۷۸ قرار گرفت و نسل W126 مرسدس S کلاس نیز به اولین مرسدس مجهز به کیسه هوا در سال ۱۹۸۰ بدل شد. سنت تست تکنولوژی‌های جدید در آزمایشگاه‌های سیار یا همان خودروهای مفهومی همچنان ادامه داشت و کانسپت اتو ۲۰۰۰ مرسدس در سال ۱۹۸۱ یک خودروی لوکس را برای هزاره جدید به نمایش می‌گذاشت. این رویه تا سال‌های اخیر نیز ادامه داشته و شاهد معرفی پروتوتایپ برقی EQXX در سال ۲۰۲۱ بوده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای ۲۶ دقیقه پیش خواندن این مطلب ۲ دقیقه زمان میبرد


توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.


ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید