به نقل از سراسر وب در صادقی کاستوم؛

سه خودروی جدید و جذاب پیست محور در پیست ویلو اسپرینگ به مصاف هم رفته و در شرایطی کاملاً یکسان اقدام به تایم زنی کرده‌اند.

M4 CSL سریع‌ترین ب‌ام‌و در پیست نوربرگ‌رینگ است که یعنی باید آن را توانمندترین محصول جاده‌ای تاریخ باواریا دانست. بااین‌حال، شرایط برای محصولات پیست محور ب‌ام‌و سخت شده زیرا رقبا از همیشه بهتر شده‌اند. در ویدئوی جدیدی از هاگرتی این کوپهٔ باواریایی به مصاف شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 RS رفته است تا ببینیم در برابر این رقبای بسیار توانمند چه عملکردی خواهد داشت.

در این ویدئو، «رندی پابست» با هر سه خودرو در شرایط یکسان و در یک روز در پیست ویلو اسپرینگ تایم زنی می‌کند تا خودروی سریع‌تر در شرایط برابر مشخص شود. همچنین برای سنجش شتاب جانبی و سرعت خودروها در پیست هم از تجهیزات تله‌متری استفاده می‌شود و بنابراین به‌راحتی می‌توان فهمید کدام خودرو در پیچ‌ها توانایی بیشتری دارد. این خودروها اما از لحاظ ترکیب، نوع پیشرانه و قیمت بشدت متفاوت هستند ولی همگی توانمندترین محصول پیست شرکت سازندهٔ خود محسوب می‌شوند.

ب‌ام‌و M4 CSL یک کوپهٔ موتور جلو با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. کوروت Z06 اما یک سوپرکار موتور وسط با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی و ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل داده می‌شود؛ و نهایتاً پورشه ۹۱۱ GT3 RS هم یک خودرو اسپرت موتور عقب است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند.

سنگین‌ترین عضو این جمع، کوروت با ۱۶۶۵ کیلوگرم وزن است، ب‌ام‌و با ۱۶۲۴ کیلوگرم در رتبهٔ دوم قرار می‌گیرد و پورشه با ۱۴۱۱ کیلوگرم با اختلاف چشمگیری از همه سبک‌تر است. علاوه بر این، GT3 RS تهاجمی‌ترین پکیج آیرودینامیکی را دارد که شامل یک بال بزرگ در عقب و فلپ فعال DRS مانند می‌شود. Z06 هم به لطف برخورداری از پکیج Z07، به یک بال کوچک و قطعات آیرودینامیکی قابل‌توجهی در جلو مجهز است اما هنوز هم از این لحاظ در حد پورشه نیست. M4 CSL نیز با وجود یک اسپویلر یکپارچه در عقب و اسپلیتر کوچک جلو، در آیرودینامیک در برابر دو رقیب خود هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

نقطه‌ضعف بعدی ب‌ام‌و در لاستیک‌ها است زیرا پورشه و Z06 در این رقابت از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R استفاده می‌کنند که کاملاً مناسب پیست هستند اما M4 CSL روی لاستیک‌های پایلوت اسپرت ۴S قرار دارد که لاستیک‌های خیابانی معمولی پرفورمنس بالا محسوب می‌شوند. البته ب‌ام‌و هم لاستیک‌های کاپ ۲ R را برای M4 CSL ارائه می‌کند اما این لاستیک‌ها برای نمونهٔ آزمایشی در دسترس نبودند.

درهرحال، پابست پشت فرمان سه خودرو در ویلو اسپرینگ نشست. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پورشه به لطف وزن سبک و پکیج آیرودینامیک تهاجمی، یک دور این پیست را ظرف یک دقیقه و ۲۴.۳ ثانیه طی کرد و پیروز شد اما کوروت هم فاصلهٔ چندانی با آن نداشت. این سوپرکار آمریکایی یک دور ویلو اسپرینگ را در یک دقیقه و ۲۴.۹ ثانیه پشت سر گذاشت و با اختلاف تنها ۰.۶ ثانیه در پس GT3 RS قرار گرفت. M4 CSL نیز با ثبت تایم یک دقیقه و ۲۸.۲ ثانیه با اختلافی نزدیک به چهار ثانیه نسبت به پورشه آخر شد.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M4 CSL

شورلت کوروت Z06

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۶۷۰ اسب بخار ۵۲۵ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر ۴۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۶۲۴ کیلوگرم ۱۶۶۵ کیلوگرم ۱۴۱۱ کیلوگرم
قیمت ۱۴۰,۸۹۵ دلار ۱۲۵,۸۸۵ دلار ۲۲۵,۲۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۳ از ۵ از مجموع ۲ رای ۲۰ دقیقه پیش خواندن این مطلب ۳ دقیقه زمان میبرد

توجه! این مقاله برای اولین توسط صادقی کاستوم از سراسر وب گردآوری و منتشر شده است.

ارتباط با مجموعه:

صادقی کاستوم، بزرگترین مرکز خدمات خودرو و دیتیلینگ در ایران، ارائه دهنده خدمات نانو سرامیک، سقف کهکشانی، رینگ اسپورت و کاور بدنه، شیشه دودی ماشین، صافکاری PDR و چرم فرمان می باشد که می توانید برای استفاده از خدمات به آدرس اصفهان، خیابان حکیم نظامی، مجموعه صادقی کاستوم به شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۰۷۸۳۳ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید