برای اولین بار به نقل از وب سایت صادقی کاستومز؛ 

یک آبروریزی دیگر برای عملکرد آفرود تسلا سایبرتراک + ویدیو

تسلا سایبرتراک که تبلیغات زیادی در رابطه با آن شاهد بودیم، عملکرد ضعیفی در زمینه آفرود نشان داده و ویدیویی از گیر کردن آن در برف منتشر شده است.

تسلا در جریان معرفی سایبرتراک از قدرت منحصربه‌فرد این خودرو تا توانایی حرکت در مریخ، سخن گفته بود. توصیفات و تبلیغات عجیبی که از خودروی سایبرتراک منتشر شده بود، همه را در این فکر فرو برده بود که حتما این خودرو همان‌طور که دیده و گفته می‌شود، قوی‌ترین خودروی آفرود جهان و البته ضد گلوله است. با این حال ویدیوهای اخیری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، دقیقا از خلاف این امر خبر می‌دهند.

تسلا سایبرتراک خودرو آفرود نیست!

در یکی از این ویدیوها، سایبرتراک را می‌بینید که در مسیر ۲۲ کیلومتری Corral Hollow در نزدیکی کیت کارسون کالیفرنیا که از کنار جنگل ملی استانیسلاوس عبور می‌کند، در یک زمین برفی گیر کرده است. بخش جالب این ویدیو این است که یک پیکاپ سوپر دیوتی فورد برای بیرون کشیدن سایبرتراک مریخ نورد از برف در آنجا حضور دارد. ما از همین جا به ایلان ماسک پیشنهاد می‌دهیم که در کنار سایبرتراک که به مریخ می‌فرستد، حتما یک پیکاپ سوپر دیوتی فورد نیز به آنجا بفرستد.

سایبرتراک تسلا

با تمرکز بر این ویدیو دیده می‌شود سایبرتراک برای خروج از چاله گل و برف تلاش می‌کند و یک پیکاپ سوپر دیوتی فورد نیز آن را یدک می‌کشد. البته لازم به ذکر است که علامت RC روی قسمت جلو سایبرتراک دیده می‌شود. این علامت مربوط به خودروهای نسل Release Candidate تسلا است که نمونه‌های آزمایشی خودروهای تسلا محسوب می‌شود. ممکن است در این خودروی آزمایشی، تمام امکانات اصلی سایبرتراک مانند سیستم‌های الکتریکی قفل دیفرانسیل تعبیه نشده باشد.

ویدیوی گیر کردن سایبرتراک در برف

بنا به گفته راننده تسلا، او در حال انجام آزمایش‌های زمستانی بوده است و به‌دلیل عمل نکردن سیستم کنترل کشش، در این باتلاق برف و گل گیر کرده است. در ضمن چون این خودرو نسخه آزمایشی بوده و قلاب بوکسل نیز قرار داده نشده، مجبور به اتصال سیم بوسکل به بدنه می‌شوند و به آرامی آن را بیرون می‌کشند. همان‌طور که از ویدیو منتشر شده دیده می‌شود، لاستیک‌های سایبرتراک از نوع چهار فصل هستند. لاستیک‌های چهار فصل مختص شرایط آب‌وهوایی زمستانی نیستند و چون این لاستیک‌ها چسبندگی کافی را برای خودرو ندارند، باعث خواهد شد تا خودرو در موانع لغزنده کنترل کافی را نداشته باشد. بدون این چسبندگی لاستیک‌ها، حتی سیستم‌های پیشرفته آفرودی پیکاپ تسلا عملکرد موثری در پایداری خودرو نخواهند داشت.

همچنین ببینید:نظر عجیب ایلان ماسک در مورد پیکاپ سایبرتراک: گور خودمان را کندیم!

البته لازم به ذکر است که با این شرایط نمی‌توان به‌طور قطعی در مورد پیکاپ سایبرتراک تسلا قضاوت کرد و وضعیت جاده و لاستیک‌های نامناسب نیز اثر نامطلوب خود را خواهد داشت. جیم فارلی، مدیرعامل فورد نیز در واکنش به این ویدیو، در توییتی نوشته است:

این سوپر دیوتی خودروی تبلیغاتی ما نیست. خوشحالم که یک مالک فورد برای کمک در آنجا حضور داشت.

این مطلب برای اولین بار توسط صادقی کاستومز از سراسر وب گردآوری، ویرایش و منتشر شده است. همچنین برای خرید و فروش خودرو و خدمات دیتیلینگ خودرو مانند نانوسرامیک، کاور بدنه، سقف کهکشانی، رینگ اسپرت، بادی فنس و … نیز از مشاوره رایگان مجموعه صادقی کاستومز استفاده نمایید.

امتیاز دهید